Att tänka på när du ska skaffa kontorshotell i Stockholm

Stockholm erbjuder en rad olika möjligheter för den letar efter ett kontorshotell. Här finns allt från exklusiva lokaler i City med ”All-inclusive”-service, till budgetvänliga kontor i ytterförorterna. Oavsett var du väljer att etablera dig, så finns det ett par saker som är bra att tänka på innan du slår till.

Vilken service ingår?

Vilken service som ingår varierar stort. Vissa erbjuder omfattande receptionstjänster med bemanning stora delar av dygnet. Andra erbjuder enklare lösningar där du har hand om det mesta själv. De flesta erbjuder följande:

  • WiFi
  • Städning
  • Larm
  • Receptionstjänster

Lite mer exklusiva (läs: dyra) kontorshotell i Stockholm brukar ofta erbjuda följande:

  • Nätverksträffar
  • Event-ytor
  • Frukost
  • Mötesrum
  • Fruktskålar
  • Te och kaffe
  • Och mer

Vissa betalar gärna för extra service, medan andra känner att det är onödiga kostnader. Här får var och en göra en avvägning.

Finns mötesrum?

För många är mötesrum och en avgörande faktor vid valet av lokal. De flesta kontorshotell i Stockholm kan erbjuda detta, men det är inte alla som gör det. Bland dem som erbjuder det tillgänglighet och pris variera ganska kraftigt.

Även upplägget varierar. En del har löst det så att varje företag har en pott med timmar i ett mötesrum. Dessa kan förbrukas under en given månad och kostnaden ingår helt enkelt i hyran. Andra har en lösning där du bokar rummet och betalar för timmarna du använder det.

Om mötesrum är viktigt för dig och din verksamhet är det bra att bilda dig en uppfattning om hur uppbokat det verkar vara. Kanske behöver du spontant kunna boka rummet med kort varsel ofta? I sådana fall är det bra att ta reda på att det är möjligt först.

Lönar det sig med ett kontorshotell i centrala Stockholm?
Som man kan man förmoda är det dyrare med kontorshotell i Stockholm än vad det är i förorterna. Dyrast är det mitt i ”smeten” – lite billigare är det innanför tullarna men utanför city. Billigare än så är det i närförorterna, och som billigast blir det i ytterförorterna.

Om det lönar sig för dig och din verksamhet beror på vad du värderar. Vissa värderar högt att ha sina lokaler på en fin adress, medan andra inte lägger särskilt stor vikt vid det.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.